Sluit uw ouderen alarm op diverse andere melders zoals een brandmelder

Een ouderen alarm kan op diverse manieren worden aangesloten. Dit is noodzakelijk omdat er een verbinding moet worden gemaakt met de zorgcentrale van ATA Personenalarmering. Hierbij kunt u kiezen uit drie opties. U heeft keuze uit een vaste telefoonlijn, internetverbinding of via een gsm-kaartje. Een gsm-kaartje is een ideale oplossing wanneer u niet over een internetverbinding of telefoonlijn beschikt. U betaalt €10,- per maand om verbonden te zijn met de zorgcentrale van ATA Personenalarmering. Heeft u wel een telefoonverbinding of internet? Dan komt de technische dienst langs, die bepaalt wat de beste plek is voor de plaatsing van het persoonlijke ouderen alarm.

Het ouderen alarm aansluiten aan uw brandmelder

Wanneer u beschikt over een ouderen alarm kunt u diverse andere melders hier op aan sluiten. Zo kunnen uw gasmelders, brandmelders en CO-melders verbonden worden met het systeem. Wanneer het gas-alarm bijvoorbeeld afgaat, krijgt de centrale van ATA Personenalarmering een seintje. Heeft u nog geen brandmelder en/of gasmelder in uw woning hangen? Denk ook aan een CO-melder. Koolstofmonoxide is namelijk reukloos en daardoor zeer gevaarlijk. Het risico op koolstofmonoxidevergiftiging is het grootst in woningen met gaskachels of oudere cv-installaties. De monteurs van ATA Personenalarmering komen graag een detector in uw woning plaatsen wanneer uw ouderen alarm wordt geïnstalleerd. Uiteraard voldoen alle detectoren aan de Europese normen. De monteur zorgt direct voor de verbinding met de zorgcentrale.

Hoe weet ik of het ouderen alarm het nog doet?

Het belangrijkste van een ouderen alarm is dat u erop kunt vertrouwen. Daarom is het verstandig om één keer per twee maanden een zogenaamde testmelding te doen. Zodra u een medewerker aan de lijn krijgt van ATA Personenalarmering geeft u aan dat het om een testmelding gaat. Wanneer u niemand aan de lijn krijgt, is het noodzakelijk dat u contact opneemt met de klantenservice. Is de telefoon- of internetverbinding uitgevallen? Dan is het niet mogelijk om contact op te nemen met de zorgcentrale via het ouderen alarm. Zodra er geen internet- of telefoonverbinding is, zal u een waarschuwingstoon horen. Neem dan direct contact op met uw telefoon- of internetaanbieder.